Skyggeland – Af Alyson Noël

Hej! :D
Her er anmeldelsen på De Udødelige #3 – Skyggeland:

Titel: Skyggeland
Originaltitel:
Shadowland
Serie: De Udødelige #3
Forfatter: Alyson Noël
Forlag: Alvida
Sideantal: 382
Læst på: Dansk

Evers elskede, den udødelige Damen, er blevet forbandet af en hævngerrig rival fra sin fortid. Nu kan selv en flygtig berøring mellem Ever og Damen vise sig fatal – og et kys kan kaste dem begge ned i evig glemsel i det uhyggelige Skyggeland.

For at hæve forbandelsen ser Ever sig tvunget til at lære trolddom og magi. Her får hun hjælp fra en uventet kant: Den smukke og underligt bekendte Jude tager hende under sine vinger og viser hende alt om denne hemmelige verden. Men selv om Ever ønsker at redde Damen, udvikler hun også følelser for Jude – og efterhånden begynder hun at tvivle på, om det nu også er Damen, der er hendes sande soulmate…

Den her bog forvirrer mig lidt! XD
Altså der sker ikke så meget og den er lidt kedelig og selvom jeg næsten lige blev færdig med den har jeg næsten allerede glemt den igen – og jeg savner stadigvæk Damen lidt. Jeg håber virkelig at man får mere at se til ham og hans personlighed i de tre sidste bøger i serien… Men det forvirrende kommer så nu: for jeg elsker simpelthen bogen af én eller anden grund, der ikke giver mening på nogen som helst måde for ét eneste menneske på denne her jord! XD
Nåh men noget godt ved den er bl.a. at vi bliver introduceret for Jude, som er super sej, selvom jeg tror at jeg måske stadig foretrækker Damen… Jeg er også glad for det skold-værk, som Damen har lavet – det må være som sendt fra himmelen for at gøre bogen lidt bedre 😀

Sproget er rigtig godt og jeg vil lige give lidt credit til den helt igennem fantastiske oversætter, John Lysmand, der formår at vedholde det gode i sproget hele vejen i gennem oversættelsen.

Jeg synes den er bedre end Blå Måne, men dog ikke helt så god som Evermore så den må få 5/6 stjerner fra mig 🙂

About majasofie

My name is Maja(Maja Sofie) and I am a 15 year old Danish girl. I'm loving almost everything - books, make-up, fashion, twilight, the vampire diaries, pretty little liars, all types of music - I almost love everything but working out, carrots and Justin Bieber. You would might think of me as an overall avarage girl at my age, but somehow I manage to make everyone think of me as a freak or a weirdo. Good, bad - no clue? I though still manage to survive beside my closest friends, my lovely family and my awesome beyond awesome cutie of a cat, Sofus! This is my life!
This entry was posted in Boganmeldelser. Bookmark the permalink.

One Response to Skyggeland – Af Alyson Noël

Leave a Reply

