Evermore – af Alyson Noël

Hej! 😀
Nu er jeg færdig med min lange boganmeldelse af Evermore, som skal afleveres til min klasselærer i morgen – 8 sider blev det til. Så her er min lidt mindre udgave af anmeldelsen:

Titel: Evermore
Originaltitel: Evermore
Serie: De Udødelige #1
Forfatter: Alyson Noël
Forlag: Alvida
Sidetal: 347
Læst på: Dansk

Meget mod sin vilje er sekstenårige Ever blevet skolens outsider nummer et. Efter en tragisk ulykke, hvori hele hendes nærmeste familie omkom, har hun nemlig fået clairvoyante evner. Og det er pinefuldt at kunne se auraer, høre folks tanker og få hele en persons livshistorie serveret blot ved en flygtig berøring. Særligt, når man ikke kan slukke for evnerne.
Men så får klassen en ny elev, og han kan hjælpe Ever. Damen Auguste er flot, eksotisk, rig og ved altid, hvad hun tænker. Men hvem eller hvad er Damen egentlig? Han har både en lys og en mørk side, og han hører til i en fortryllende ny verden, hvor ægte kærlighed varer evigt…

Denne bog er én af de bedste bøger, jeg har læst meget længe. Og meget længe vil sige siden jeg læste Twilight Sagaen, som jeg læste i vinteren 2009/2010.

Selvom bogen er oversat fra engelsk til dansk så er det stadig formået at holde det moderne og nutidige sprog hele vejen igennem. Fx er ‘Oh my god’ ikke oversat til ‘Åh min gud’ osv.

Jeg er personligt selv blevet helt forelsket i Damen, som på én eller anden måde minder om mit andet crush, Edward Cullen fra Twilight og så alligevel ikke helt. Jeg relaterer også rigtig meget til Evers karater. Ikke sådan som den var før men sådan som hun har det nu.

En klar anbefaling herfra!!

About majasofie

My name is Maja(Maja Sofie) and I am a 15 year old Danish girl. I'm loving almost everything - books, make-up, fashion, twilight, the vampire diaries, pretty little liars, all types of music - I almost love everything but working out, carrots and Justin Bieber. You would might think of me as an overall avarage girl at my age, but somehow I manage to make everyone think of me as a freak or a weirdo. Good, bad - no clue? I though still manage to survive beside my closest friends, my lovely family and my awesome beyond awesome cutie of a cat, Sofus! This is my life!
This entry was posted in Boganmeldelser. Bookmark the permalink.

14 Responses to Evermore – af Alyson Noël

  1. Gitse says:

    Jeg kan rigtig godt lide Ever – ikke så meget hendes to venner dog – men jeg har bare aldrig forstået hvad der er så romantisk ved Damen… Det gør jeg ved Edward fra Twilight, Jace fra The Mortal Instruments, Peeta og Gale fra The Hunger Games, Sam fra Shiver und so weiter… Men ikke med Damen, jeg synes ikke han har nogen personlighed :/ Det er ellers ærgeligt 🙂

  2. Gitse says:

    Synes i øvrigt Shay fra Nightshade er viiiildt irriterende 😀

  3. majasofie says:

    har hørt det mange steder fra og det er nervepirrende ikke at kunne fortælle det for jeg ved ikke hvad det er – det er der bare..
    tror det har meget at gøre med evers tanker og at jeg lever mig utrooooolig meget ind i bøgerne så jeg kan nærmest mærke hans hud mod min når de ligger sammen i sengen – det lyder total underligt og lidt klamt, men det er lidt svært at forklare
    ej nu lyder jeg bare total obsessed og det er jeg altså ikke! XD

  4. Gitse says:

    Haha! 😀 Men ved så i hvert fald hvad du mener med at du ikke kan klare det – sådan har jeg det med ovenstående gudefyre jeg nævnte før :D!

  5. Gitse says:

    Er nået halvvejs igennem Blå Måne, og jeg må sige: Jeg kunne faktisk lide 1’eren nogenlunde, men 2’eren bryder jeg mig ikke rigtig om.

    Men det er grinern med alle de udtryk ham der Roman-dude bruger. Alyson Noël, jeg er ked af det, men man siger altså ikke alt det der bare fordi man er englænder. “All right, hvad handler det her så om, buddies?” Haha 😀

  6. majasofie says:

    ikke kan klare det? men jeg vil dog stadig foretrække Edward! 😀

  7. majasofie says:

    blå måne er ligesom også noget man bare skal igennem som jeg har skrevet i min anmeldelse af den – lidt ligesom new moon.

  8. Gitse says:

    Ups, der skulle stå FORklare 😀 haha

  9. majasofie says:

    okay XD – jeg tænkte også på hvad det mon nu var jeg ikk ku klare XD
    men med hensyn til miles og haven så lærte jeg også selv at kunne lide miles i blå måne og haven har jeg først lige vænnet mig til her i skyggeland..

  10. Gitse says:

    Ah, du kan vel klare alt haha 😀

  11. majasofie says:

    det ku da egentlig være dejligt! XD
    – har du læst forelsket i en engel/hush, hush?

  12. Gitse says:

    Jeps, det har jeg – den er rigtig god!

  13. majasofie says:

    jeg har tænkt mig at læse den når jeg er færdig med skyggeland og har læst sort ild også 😀

Leave a Reply

